fbpx

10 koraka do uspješne karijere u fitnesu

U moru fitnes instruktora, bilo samoprozvanih, bilo certificiranih, manje ili više iskusnih, popularnijih ili manje popularnih, nije jednostavno pronaći svoje mjesto pod Suncem. Više- manje svaka osoba teži uspjehu u onome čime se bave i u onome što voli, tako da i veći dio fitnes instruktora želi biti uspješan, na ovaj ili onaj način. Uspjeh za nekoga podrazumijeva veliki broj klijenata, za nekoga popularnost na društvenim mrežama, a za nekoga pak osmišljavanje inovativnih programa i pristupa. Bez obzira na to što za svakog od nas predstavlja uspjeh, odnosno koje je mjerilo uspjeha kao takvog, postoje neki glavni sastojci recepta za uspjeh koje možete (i koje biste trebali) isprobati.

Da bismo krenuli na put ka uspjehu, moramo napraviti pripremu, odnosno postaviti čvrste temelje. U ovom slučaju, ta priprema podrazumijeva, primarno, definiranje što točno uspjeh za nas predstavlja, odnosno po čemu ćemo znati da smo uspješni. Potom moramo definirati što nas to ispunjava u poslu kojeg radimo, koje su naše jake strane i što, na temelju toga, možemo pružiti svojim klijentima. Treće, ali nikako ne manje bitno, budite dosljedni! Ako želimo dosegnuti svoje ciljeve, taj put mora biti ispunjen strašću i upornošću te ne smijemo zaboraviti na dosljednost pomoću koje ćemo izgraditi vjerodostojnost.

Kada smo postavili kvalitetne temelje, možemo krenuti na gore spomenute sastojke recepta za uspjeh koje se isplati isprobati:

1. Redovno si postavljajte ciljeve

Riječ je, naravno, o malim kratkoročnim ciljevima koji vode ka glavnom cilju. Za svaki manji cilj zadajte si realni rok u kojem ćete ga postići i zapišite si ga. Vizualiziranje ciljeva, kratkoročnih i dugoročnih, dobra je strategija za ostvarivanje istih. Možete si nalijepiti podsjetnike ili neke fotografije koje vas podsjećaju na cilj, primjerice, na hladnjak kako biste uspješnije vizualizirali što želite postići. Izradite si strategiju, na mjesečnoj, kvartalnoj ili godišnjoj razini, kako biste uistinu postavljali ciljeve.

2. Ojačajte svoje „slabe strane“

Koliko god nas naše jake strane mogu „gurati“ prema naprijed, odnosno ka ciljevima, naše slabe strane nas jednako toliko mogu sprječavati u tom putu. Prepoznavanje i prihvaćanje vlastitih slabih strana prvi je korak ka njihovom jačanju. Možda kao fitnes instruktor imate vrlo širok opseg znanja o trenažnom procesu, ali vaše komunikacijske vještine vas ograničavaju u uspješnom pristupu klijentu. Ako vaš cilj podrazumijeva uspjeh vođenju individualnih i grupnih treninga, u tom slučaju ćete više pažnje posvetiti odnosu s klijentima i poraditi na svojim komunikacijskim vještinama.

3. Kreirajte svoj jedinstveni brend

Ovo možda zvuči malo pretenciozno, ali u današnjem digitalnom svijetu svakako je bitno biti prepoznatljiv i unikatan koliko god je to moguće. Stvaranje brenda pomaže u širenju vaše poruke koju želite prenijeti javnosti i pomaže u ostvarivanju kontakta s vašom ciljanom skupinom.

4. Iskoristite društvene mreže

Svjesni smo činjenice da su društvene mreže istovremeno i blagodat i pošast modernog vremena. Koliko god su nam životi previše postali ovisni o društvenim mrežama, koliko god dnevno trošimo previše vremena piljeći u svoj pametni telefon, moramo priznati da samo oglašavanje i širenje nekih ideja, kampanja i brendova nikada nije bilo dostupnije, jednostavnije i, što je najbitnije, povoljnije. Pravilnim i pametnim korištenjem društvenih mreža možemo si izgraditi dobar socijalni kapital i reputaciju.

5. Razvijte proizvod

Pojam „proizvod“ ne mora nužno podrazumijevati neki fizički proizvod poput aplikacije ili rekvizita. Proizvod može biti i intelektualni sadržaj kao primjerice neki inovativni pristup klijentu, oblik rada i slično. Ako imate dobru ideju, ne ustručavajte se razviti ju i distribuirati.

6. Pišite blog ili e-book

Iako je posao fitnes instruktora primarno fokusiran na izravan rad s klijentima u specifičnom okruženju, to ne znači da svoj posao ne možete unaprijediti i razvijati upravo pisanjem. Vaše ideje, provjerene metode i rad općenito možete promovirati putem pisanih sadržaja u različitim oblicima. To je također izvrstan način za samopromociju na tržištu, društvenim mrežama i stvaranje baze klijenata.

7. Razvijte novu vještinu

Razvijanje nove vještine nije isto kao unapređivanje neke slabije razvijene vještine. Ovdje se misli na učenje nečega sasvim novog u čemu se još nismo okušali i o čemu ništa ne znamo. Takve vještine mogu biti, primjerice, neke marketinške vještine s ciljem promocije sebe kao instruktora ili učenje Pilatesa ili Joge kako bismo svojim klijentima mogli ponuditi više različitih (i kvalitetnih!) sadržaja.

8. Osmislite svoj program treninga

Osim što svoje treninge provodite izravno s klijentima, razmislite o sve popularnijoj metodi- on line programu treninga. Osmišljavanje vlastitog programa ne mora nužno biti nešto do sada ne viđeno, dovoljno je da u neki korišteni oblik treninga „ubacite“ nešto svoje što će taj trening činiti posebnim, drugačijim od drugih i prepoznatljivim. Bitno je da je takav trening pomno osmišljen i razrađen te da je prilagođen ciljanoj populaciji. Jedna od metoda kreiranja vlastitog programa je svakako procjena potreba vaših klijenata. Procjenu potreba možete provesti relativno jednostavno i na više načina – od neposrednog razgovora s klijentima, preko on line upitnika do otvaranja platforme za postavljanje pitanja.

9. Umrežavajte se – “Networking”

Umrežavanje je postalo važnije nego ikad, ali ujedno i lakše zbog različitih načina povezivanja nastalih razvojem tehnologije. Nema razloga ograničiti svoje umrežavanje samo na bližu okolinu kad nam je tehnologija omogućila umrežavanje s osobama udaljenim i stotine tisuća kilometara od nas. Ako postoji netko u fitnes industriji kome se divite, s kim dijelite neke metode, vrijednosti i ciljeve, pokušajte stupiti u kontakt s tom osobom. Jedan dio vam neće nikada odgovoriti, dok će neki biti zainteresirani za suradnju i/ili razmjenu iskustava i ideja.

10. Tražite povratnu informaciju

Konstruktivnu kritiku i povratnu informaciju treba primiti otvorena uma i prihvatiti objeručke s ciljem dobivanja uvida u vlastite jake i slabe strane te osobnog i profesionalnog razvoja. Da bi bili uspješni u onome što radite treba vam biti bitno kako su vaši klijenti i partneri zadovoljni vašim radom. Ako se redovito zapitate „Kakav sam u svom poslu?“ i aktivno tražite odgovore na to pitanje, znači da ste željni rasta i da uistinu rastete kao profesionalac.

Svatko ima svoj put ka uspjehu i naravno da nećete slijepo pratiti sve korake i savjete koji vam se nude. Netko će pokušati primijeniti samo jednu od navedenih strategija, netko će isprobati sve, a netko će odabrati za njega idealnu i izvedivu kombinaciju gore navedenih strategija. Sami ćete svoju strategiju izraditi sukladno ciljevima koje ste si postavili. Ne postoji idealan recept i ne treba „kopirati“ druge, dovoljno je biti svoj i osvijestiti da si sami osmišljavamo svoj put ka uspjehu jer jedino tako možemo biti autentični

prijavi se za blog
blog prijava na newsletter

Autor bloga

Karmen Korda

Karmen Korda, mag. paed. soc.

Magistra socijalne pedagogije i bivša polaznica Fitnes učilišta, instruktor grupnog fitnesa uz glazbu. Po završetku fakulteta dolazi na Fitnes učilište kao stručni suradnik i spaja socijalnu pedagogiju kao primarnu struku s fitnesom. Naglasak stavlja na važnost zdravstveno usmjerene tjelesne aktivnosti na sve aspekte ljudskog bića- biološki, psihološki i sociološki te naglašava važnost odnosa i pristupa instruktora i ostalih stručnjaka prema vježbačima/klijentima. Također, iskustvo stječe i u vođenju različitih grupnih programa.

Povezani blogovi