fbpx

“Često se zaboravlja da je puno jeftinije zadržati postojećeg klijenta nego privući i upisati novog” – Petar Jurina

Za Petra Jurinu možemo slobodno reći da je zanimljiv i uspješan mladi poduzetnik koji je na najbolji mogući način iskoristio svoja znanja i vještine, ali i ljubav prema fitnesu. Čime se sve bavi, koliko su važni i kompleksni pojmovi branda i marketinga te što ćemo sve od njega moći naučiti na 4. kongresu Fitnes učilišta, pročitajte u intervjuu:

1. Poznavatelji fitnesa, posebno oni koji jesu ili planiraju pokrenuti vlastiti posao ili brand, vjerojatno su već čuli za tebe. Međutim, kako je ovo tvoj prvi intervju za Fitnes učilište, možeš li se našim čitateljima predstaviti? Kako si se našao u poslu kojeg trenutno radiš? Što si po struci i kako si uopće došao na ideju rješavanja glavnog problema fitnes centara – stvaranja i održavanja branda te privlačenja i zadržavanja klijenata?

Prije svega hvala vam na pozivu i prilici da podijelim svoja znanja sa sudionicima 4. kongresa Fitnes učilišta. Svoj put u fitnesu započeo sam prije već gotovo 8 godina. Po struci sam prvostupnik ekonomije, a nakon završetka ekonomskog fakulteta i rada u marketingu u korporativnom svijetu te marketinškoj agenciji započeo sam suradnju s Marinom Bašićem. Pomogao sam mu u promociji i izgradnji njegovog branda i promociji kroz društvene mreže, a nakon toga i branda dvorane Basic Gym One. Tako sam uspio spojiti svoju ljubav prema marketingu i fitnesu. Kako sam kroz sve te godine upoznao mnogo trenera, primijetio sam da je većini najveći izazov upravo izgradnja njihovog branda te pronalazak i zadržavanje klijenata. Kako bi im pomogao, odlučio sam svoja znanja iz područja marketinga usmjeriti isključivo na fitnes industriju. S tim ciljem pokrenuo sam agenciju FitnessBEAM čija je misija pružiti podršku svim trenerima i vlasnicima fitnes centara u pogledu marketinga i poslovanja. Trenutno s nekolicinom trenera iz regije provodim redovne usluge savjetovanja i pomažem im podići njihov posao na veću razinu – privući nove klijente, zadržati postojeće, razviti dugoročan plan i strategiju.

2. Koji su najčešći problemi s kojima se vlasnici fitnes centara susreću tijekom svog „životnog vijeka“?

Jedan od prvih problema i izazova je zasigurno planiranje cjelokupnog poslovanja i marketinga. Većina taj dio preskače i kasnije nailaze na druge probleme koji su posljedica takvog starta. Samo jedan od primjera su struktura i cijene usluga. Uska “lepeza” usluga i niske cijene dugoročno vode u “slijepu ulicu”, te je potrebno puno više energije uložiti u rješenje tog problema, nego što je potrebno u kvalitetno planiranje u startu. Također, često ne postoje razrađeni poslovni planovi za poslovanje fitnes centra. Često se dogodi da, kada krećem u savjetovanje s nekim od klijenata, na jednostavno pitanje – “Koliki su tvoji troškovi?”, ne znaju odgovor. To je posljedica nedostatka jasnog poslovnog i financijskog plana. Jedan od češćih problema je i nedostatak kvalitetnog marketinškog plana i strategije promotivnih aktivnosti. U pravilu se to radi dosta “stihijski” i na osjećaj, što i funkcionira neko vrijeme, dok se izvor koji se crpio ne presuši. Nakon toga nastaju problemi jer zapravo ne postoji razrađen sustav privlačenja novih klijenata. Nakon što se i upišu novi članovi, često se zanemaruje onaj drugi segment – retencija, tj. metode zadržavanja klijenata. Često se zaboravlja da je puno jeftinije zadržati postojećeg klijenta nego privući i upisati novog. Također, jedan od istaknutijih problema prilikom rasta poslovanja je i neefikasan raspored treninga, osobnih ili grupnih, što na kraju dovodi do pada kvalitete usluge i gubitka klijenata.

3. Koji su glavni koraci do uspješne izgradnje branda? Kako najčešće izgledaju tvoje edukacije?

Jedan od glavnih koraka prilikom izgradnje uspješnog branda je jasna vizija i svijest o vlastitim mogućnostima, vrijednostima i kvalitetama. Iz tih stvari može se stvoriti kvalitetan temelj branda, tj. ispričati priča koja će zaista biti posebna i koja će pomoći brandu da pronađe svoju ciljanu skupinu potencijalnih korisnika, tj. klijenata. Kada imamo definirane temelje branda, možemo stvarati sliku idealnog klijenta, a zatim i komunikaciju koju ćemo koristiti kroz sve svoje marketinške kanale. Nakon toga kreira se marketinški miks, tj. definiraju se usluge i cijene usluga koje su u ponudi. To su ujedno i koraci koje prolazim kroz moju edukaciju “Izgradi svoj brand”. Prolaskom kroz tu edukaciju polaznici dobivaju osnovna znanja potrebna da na kvalitetan način krenu stvarati vlastiti brand ili pronađu nedostatke u postojećem brandu i kroz navedene korake ih krenu ispravljati i usavršavati.

4. Što sudionici 4. kongresa Fitnes učilišta mogu očekivati od tvog predavanja? S kojim znanjima će napustiti tvoje predavanje?

Kroz moje predavanje, sudionici 4. kongresa Fitnes učilišta dobit će uvid i smjernice što je zapravo brand, što čini temelje kvalitetnog branda te kako kroz praktične zadatke koje će dobiti mogu te temelje kreirati sami nakon predavanja. Ovo predavanje će biti idealna prilika za dobivanje dojma što je zapravo brand, te da riječ “brand” ne predstavlja samo ime i logo, već je priča branda puno dublja i detaljnija, a ako je kvalitetno napravljena, može riješiti većinu problema koje smo spomenuli u prethodnim pitanjima.

prijavi se za blog
blog prijava na newsletter

Autor bloga

Karmen Korda

Karmen Korda, mag. paed. soc.

Magistra socijalne pedagogije i bivša polaznica Fitnes učilišta, instruktor grupnog fitnesa uz glazbu. Po završetku fakulteta dolazi na Fitnes učilište kao stručni suradnik i spaja socijalnu pedagogiju kao primarnu struku s fitnesom. Naglasak stavlja na važnost zdravstveno usmjerene tjelesne aktivnosti na sve aspekte ljudskog bića- biološki, psihološki i sociološki te naglašava važnost odnosa i pristupa instruktora i ostalih stručnjaka prema vježbačima/klijentima. Također, iskustvo stječe i u vođenju različitih grupnih programa.

Povezani blogovi

  • rema ACSM-u (2), funkcionalni fitnes definiran je kao oblik treninga koji koristi jakost za unaprjeđenje ravnoteže, koordinacije, proizvodnje sile, sn...

  • Bol je evolucijsko nasljeđe koje ima za funkciju da nas upozori na nered u sustavu. Slično kao i lampica na autu koja odjednom zasvijetli. Bol je ne...

  • Prekomjerna tjelesna težina i pretilost karakterizirani su visokim postotkom masne mase u odnosu na nemasnu masu te su povezani s velikim brojem kroni...