fbpx

15 koraka do zadržavanja vježbača

Sezona vježbanja već je započela i upravo se u ovom periodu godine zahuktava. Marketinški alati fitnes centara usmjereni su na upisivanje što većeg broja novih članova, ali i na zadržavanje stalnih, takozvanih vjernih članova.

Upravo je zadržavanje članova najveći izazov i istovremeno fokus menadžera centara te je logično da se ovom segmentu mora pridati najviše pozornosti. Ipak su vjerni članovi glavni “glasnogovornici” i “ambasadori” svakog fitnes centra i upravo se njima mora pridati najviše pozornosti. Zadržavanje članova financijski je puno isplativije od konstantnog privlačenja novih klijenata. Tako se u harvardskoj poslovnoj studiji navodi da, neovisno o kojoj grani poduzetništva govorimo, regrutiranje novog klijenta je 5 do 25 puta skuplje u odnosu na zadržavanje starih klijenata. Također, porast zadržavanja klijenata od svega 5% može dovesti do povećanja profita od između 25 i 95%.

Uloga instruktora

Dubljom analizom ove tematike, odnosno važnosti i načinima zadržavanja vjernih članova u fitnes centrima, uloga instruktora izdigla se kao nekonkurentan faktor broj jedan zadržavanja klijenata, bilo da se radi o grupnim ili individualnim treninzima.

Fitnes instruktori su epicentar iskustva vježbača. Oni stvaraju “community” i u grupnom i u individualnom okruženju, ne samim tim što stvaraju posebno iskustvo vježbanja za svakog klijenta ponaosob, već zato što motiviraju i moderiraju snažnu vježbačku koheziju. Odnos vježbača i instruktora je većinski baziran na kontinuitetu, odnosno stvara se spontano, učestalim interakcijama, a ne zato što klijenti svjesno žele stvoriti odnos s instruktorom. Također, vrlo važnu ulogu ima i kvaliteta samog treninga te kompetencije instruktora.

Jasno nam je da zadovoljstvo klijenta osigurava njegov ostanak u fitnes centru, a na stupanj zadovoljstva, kao što je već rečeno, primarno utječe sam instruktor. To je pokazala i studija Brothertona i Evansa koji su intervjuima s vježbačima došli do zaključka kako na zadovoljstvo klijenata i njihovu vjernost fitnes centru puno veći utjecaj ima odnos koji stvore s instruktorom nego sa samim centrom, odnosno organizacijom. Ovaj rezultat ne čudi jer znamo da interakcija “licem u lice” ima neizmjerno veću moć od interakcije koju centar kao organizacija može uspostaviti (putem društvenih mreža, web stranice, predstavnika i managera centra koji obično vježbače viđaju znatno rjeđe od instruktora).

15 koraka pomoću kojih ćete poboljšati odnos s klijentima

Ako ste fitnes instruktor i čitate ovaj članak, sigurno vam je drago da su istraživanja potvrdila nešto što ste već vjerojatno i znali/pretpostavljali. Svjesni važnosti svoje uloge u vježbačevu životu, ali i za poslovanje samog centra u kojem radite, vjerojatno vas zanima na koji način možete dodatno poboljšati vaš odnos s vježbačima. Donosimo vam 15 jednostavnih koraka koje možete isprobati još danas!

1. Uskladite se sa svojim vježbačem!

Doslovno! Takozvana “the mirror strategy” vrlo je popularna jer naglašava važnost korištenja istog govora tijela kao vaš sugovornik, u ovom slučaju vježbač. Ljudi imaju više povjerenja u osobe s kojima imaju usklađen govor tijela, odnosno ton glasa, geste i facijalne ekspresije. Uskladite svoj govor tijela s vašim vježbačem i samo promatrajte kako komunikacija teče “glađe”.

2. Vježbače zovite imenom!

Ovo je jedno od temeljnih načela posla fitnes instruktora. Izgovaranje imena vježbača stvara poseban ton individualizirane poruke kojeg vježbači posebno cijene. Ako ste i vi jedni od onih ljudi koji kažu “Joj, oprosti, ali nikako nisam dobar/dobra s imenima!” pokušajte u sebi ponoviti ime vježbača više puta nakon što vam se predstavi, a u tom satu mu se nekoliko puta obratiti imenom kako bi ga što prije memorirali. Također, ne škodi ni zapisati ime, pogotovo ako ste vizualan tip.

3. Naglašavajte očekivani napredak!

Vježbači vole čuti što ih čeka nakon određenog perioda vježbanja. Slobodno im recite kako ćete pojedinu vježbu dovesti na sljedeću razinu u sljedeća 3 il 4 tjedna, da će u nekom razumnom vremenu moći vježbati s većim opterećenjem, otrčati brže i slično. Konstantan napredak i naglašavanje istog povećat će povjerenje vašeg vježbača.

4. Budite pozitivni!

Dosta klijenata obraća vam se za pomoć jer su nezadovoljni svojim zdravljem i/ili izgledom tako da se vaša uloga nerijetko proširi i na ulogu terapeuta, posebno u situacijama kada je klijent preplavljen nekim negativnim emocijama. Na vama je da ostanete pozitivni i da konstantno kreirate pozitivnu energiju vašim govorom tijela, tonom glasa i, naravno, ponašanjem. Klijenti upijaju vašu energiju te se tako i njihovo raspoloženje mijenja. Mislim da nije potrebno spominjati što dobro raspoloženje znači za kvalitetu treninga!

5. Pronađite zajedničke interese!

Ok, vježbanje je svakako zajednički interes vas i vaših vježbača, ali sigurno tu ima i još nekih interesa koji će utjecati na zbližavanje, kreiranje i održavanje odnosa. Raspitajte se što vaši vježbači rade u slobodno vrijeme, što čitaju, što slušaju, kojim se poslom bave. Mogućnosti su brojne, vjerujem da gotovo sa svakim vježbačem možete pronaći nešto zajedničko.

6. Budite u kontaktu!

Ovo je posebno važno za vaše stare klijente. Pošaljite im poruku s vremena na vrijeme, nevezano za trening. Također, ako ste instruktor grupnog fitnesa, uvijek možete napraviti grupu na nekoj komunikacijskoj platformi (za one koji, naravno, žele biti u grupi) putem koje ćete slati neke korisne sadržaje, informacije i slično.

7. Budite ekspert!

Konstantno se informirajte o novim metodama, tehnikama, vježbama, raznim novitetima na području zdravlja i fitnesa. Svoje znanje širite i dijelite s vašim vježbačima, bilo tako da napišete neki blog, podijelite neki dobar članak ili im usmeno prenesete. Tako će klijenti vidjeti da ste “u toku” i da imate želju za stalnim napretkom, ali i da vam je stalo do njih kada to s njima dijelite.

8. Imajte jasnu misiju!

Ako zagovarate neku vrijednost, najbolje ju je sročiti u obliku misije, odnosno kratke izjave o misiji. Tako ćete privući one vježbače koji se u tom misiji pronalaze, a pridržavanjem iste ćete ih zadržati.

9. Ne zaboravite na etičnost!

Vježbači vole autentične instruktore, a posebno one koji daju iskrene savjete vezane za određene vježbe, programe i/ili suplemente. Nikada nemojte preporučiti nešto što sami niste isprobali ili nešto u što vi ne vjerujete. Ako reklamirate različite proizvode, posebno one koje sami ne koristite, vrlo brzo će vas vaši vježbači početi doživljavati kao prodavača, a ne instruktora. O potencijalnim rizicima kojima izlažete klijente tim neprovjerenim proizvodima da i ne govorim!

10. Postavite ciljeve na početku!

Ovo je posebno važno kod individualnih treninga. Cilj postavite odmah pri prvom susretu. Uz glavni cilj, obavezno redovno postavljajte male, mjerljive, realne i dostižne ciljeve kako bi napredak bio vidljiv i kroz kraći vremenski period. Postavljanjem manjih ciljeva koji će dovesti do ispunjenja glavnog cilja održavat ćete motivaciju vježbača i uspješnije mjeriti njihov napredak. Također, bit ćete “na čistu” s klijentom o tome što radite i što mu sve pružate.

11. Recite vježbaču što treba raditi između vaših treninga!

Konstantno ohrabrujte svoje vježbače za pridržavanjem određenog životnog stila koji će ih u konačnici dovesti do željenih rezultata. Odlično je što brinete za njih za vrijeme treninga, ali to morate raditi i u periodu između treninga. Dajte im jasne upute što i kako trebaju raditi, ali pripazite u kojem tonu ćete to izreći. Klijenti moraju osjetiti da ste uz njih tijekom cijelog procesa, a ne samo za vrijeme treninga.

12. Druženje nakon treninga!

Možda vam ovo čudno zvuči, ali povremeno svakako ostanite na neformalnom druženju s vašim vježbačima. Nemojte se bojati ni prekršiti neko pravilo prehrane kojeg se inače pridržavate – vježbači vole vidjeti da su i instruktori samo ljudi koji se ne pridržavaju slijepo baš svakog režima prehrane!

13. Iskoristite društvene mreže!

Znamo koliko se komunikacije danas odvija online! Označite svoje vježbače u objavama, komentarima, pošaljite im poruku s vremena na vrijeme- neka osjete da ste i u virtualnom svijetu uz njih.

14. Tražite povratnu informaciju!

Svatko voli kada se njegovo mišljenje cijeni. Isto vrijedi i za vježbače. Traženje povratne informacije, ili kako danas to volimo zvati “feedbacka” ne smijete preskakati. Time pokazujete vježbačima da vam je stalo do njihovog mišljenja i da uistinu radite za njihovo dobro.

15. Ne zaboravite na “male stvari”!

Sitnice poput otvaranja vrata, čestitanja rođendana ili blagdana čine nevjerojatno utječu na stvaranje pozitivnog odnosa s vježbačima. Neki dan ste razgovarali s klijenom o nekoj namirnici i baš ste naletjeli na neki super recept koji istu uključuje? Odlično! Pošaljite klijentu i pokažite mu kako ste ga se sjetili i da ste uistinu aktivno sudjelovali u tom razgovoru.

Neke od savjeta isprobajte još danas! I ne zaboravite: više znači zadržati stare i vjerne klijente nego konstantno regrutirati nove, a dokazano najbolji način zadržavanja vježbača je uspostavljanje pozitivnog odnosa. Što čekate?

prijavi se za blog
blog prijava na newsletter

Autor bloga

Karmen Korda

Karmen Korda, mag. paed. soc.

Magistra socijalne pedagogije i bivša polaznica Fitnes učilišta, instruktor grupnog fitnesa uz glazbu. Po završetku fakulteta dolazi na Fitnes učilište kao stručni suradnik i spaja socijalnu pedagogiju kao primarnu struku s fitnesom. Naglasak stavlja na važnost zdravstveno usmjerene tjelesne aktivnosti na sve aspekte ljudskog bića- biološki, psihološki i sociološki te naglašava važnost odnosa i pristupa instruktora i ostalih stručnjaka prema vježbačima/klijentima. Također, iskustvo stječe i u vođenju različitih grupnih programa.

Povezani blogovi