fbpx

Kako do posla u fitnes industriji?

U Hrvatskoj se poslovi u fitnes industriji sve više oglašavaju. No, istražujući natječaje za posao u fitnes industriji u Hrvatskoj, mogu reći da su više nego deficitarni u odnosu na druge struke i daju vrlo neodređene informacije za potencijalnog prijavitelja. Primjerice, online pretragom pronašla sam dva natječaja za fitnes trenera. Prvi natječaj je imao specificirano: opis radnog mjesta, potrebna znanja i kvalifikacije pa čak i naziv fitnes kluba dok se za drugi natječaj nije znala niti jedna od prethodno spomenutih informacija. U posljednjih nekoliko godina, online pretragom, češće možete pronaći natječaje u zemljama bliskog Istoka (Ujedinjeni Arapski Emirati, Katar, Bahrein i sl.) koji nude najrazličitije mogućnosti zapošljavanja za pozicije: Menadžer kluba, Fitnes menadžer, Osobni i kondicijski trener, Instruktor Pilatesa i Crossfit instruktor, Instruktor fitnesa u teretani, Instruktor grupnog fitnesa itd.

Za koju god se geografsku lokaciju odlučili sigurno ćete pripadati jednoj od dvije kategorije. Oni koji su tek završili program osposobljavanja i/ili usavršavanja, bez ili s vrlo malo iskustva u fitnes industriji i oni koji imaju iskustva u fitnes industriji ali su u potrazi za prilikama za napredovanje.
U prvom slučaju kad nemate dovoljno relevantnog iskustva nemojte dopustiti da vas nedostatak radnog iskustva u fitnes industriji spriječi u tome da se javljate na neki posao gdje ulazite u većinu kriterija i imate želju i volju za učenjem ili radom.

Umjesto toga, iskoristite svoje druge kvalitete: svoje vještine stečene na drugim poslovima, pozitivan stav prema učenju novih stvari, potencijal koji prepoznajete da imate i želite ga ispuniti i entuzijazma. Tada i u tom slučaju važno je prilagoditi svoj životopis i koristi onda ako je primjereno kronološki oblik životopisa.

Evo nekoliko početnih savjeta kada se prijavljujete na natječaj

Prepoznajte ono što vas kvalificira za traženu poziciju i istaknite to u životopisu…

Znanja i vještine ne stječu se samo obrazovanjem i na plaćenim poslovima nego i neformalnim uključivanjima u određena događanja. Volonterski rad, pomaganje u udruzi, na fakultetu, osobni projektni i izvannastavne aktivnosti je sve ono što može pokazati vaš potencijal i sposobnost. Razmislite iz perspektive poslodavca – odlučite o najzanimljivijim poslovima i uključivanjima, razmišljate o onima, gdje ste koristili relevantne vještine, i te istaknite u vašem životopisu.
Ukoliko imate samo formalno i neformalno obrazovanje, a ne i praktičnog iskustva onda ističite to obrazovanje i osposobljavanje, uključujući dostignuća i potvrde o sudjelovanju, a ako imate praktično iskustvo, a manje naobrazbe onda istaknite relevantno iskustvo i stečene kompetencije da nadoknadite obrazovanje.
Govorite istim jezikom koji se koristi u natječaju…
To je osobito slučaj za one koji mijenjaju karijeru, ali i za sve druge kandidate. Cilj vam treba biti da koristite jezik koji će poslodavac očekivati od idealnog kandidata. Uključite ključne riječi kroz svoj životopis u nazive poslova, vještina koje ste stekli i opisu radnog iskustva. Rad u teretani ili sportskoj organizaciji/udruzi ima svoje žargonizme i rječnik koji se koristi. Istražite ga i primijenite u prijavi!

Eksperimentirajte s redoslijedom u životopisu

Danas u fitnes industriji nema propisanog obrasca životopisa kao primjerice za neke natječaje gdje se traži Europass životopis. Ono što je dobro je da ne morate uvijek koristiti strogu kronološki format životopisa, osim ako se to ne traži od vas. Slobodna forma je najčešći oblik i prema tome vi kontrolirate kojim ćete redoslijedom staviti podataka i informacije.

Bilo bi dobro da najvažnije informacije stavite prve – relevantan rad na nekom projekt/sportskom događaju može doći prije manje relevantnog radnog odnosa. Možete biti fleksibilni s rasporedom i pisanjem dodatnih dijelova o radnom iskustvu koje je manje bitno za konkretan posao, ili koji se dogodio puno ranije u vašoj karijeri. Također možete staviti svoje obrazovanje prije radnog iskustva, ili izdvojiti samo dijelove iz vašeg obrazovanja da budu više vidljivi. Još jedna je preporuka da važnije podatke istaknete kosim ili jače označenim, podcrtanim fontom.

Jedan od presudnih kriterija u odabiru kandidata na osnovu životopisa…

Iz iskustva, a sjedeći u komisijama za odabir kandidata na osnovu životopisa, mogu reći da je nekoliko stvari po meni od kritične važnosti, a to su; kvaliteta motivacijskog pisma, je li životopis ažuriran s najnovijim iskustvom i obrazovanjem, je li prilagođen natječaju i poslodavcu te kakve su preporuke.
Poslodavci imaju iskustva u čitanju puno životopisa i lako im je prepoznati one koji su dio standardnog masovne prijave za posao. Iz osobnog iskustva ovakva praksa po meni pokazuje dvije stvari koje si kandidat može misliti: nebitno mi je kakvu osobu tražite glavno je da se zaposlim i nisam baš motiviran za ovaj ali posao je posao. Meni je to granično nepoštivanje, prije svega poslodavca kome se javljate, ali i sebe i svojih kompetencija. Stoga nemojte to raditi! Nego se potrudite da prilagodite vaš životopis uvjetima iz natječaja, tako da se osvrnete na sve kriterije i zahtjeve/uvjete i uvrstite sve odgovornosti i postignuća koja potencijalni poslodavac traži. Prije slanja svoj životopisa napraviti konačnu provjeru i ukloniti sve informacije koje su irelevantne za oglašeni posao.
Jednako tako važno je revidirati i preporuke. Za mene su preporuke ključne. Važno je staviti nekoga tko može posvjedočiti o vašem karakteru, dati konkretne opise zadataka za koje ste bili zaduženi i svakako reći da vas preporučuje za posao.

Imala sam iskustvo gdje je osoba stavili preporuku koja nije bila zadovoljna njegovim radom i nije se ustručavala to podijeliti sa mnom, što naravno nikako ne preporučujem. Iskustvo pokazuje da na kraju ako se dvoumite oko kandidata uvijek kontaktirate osobe koju su preporučene u životopisu. Čak štoviše u posljednje vrijeme primjenjujem i tehniku online pretrage kandidata. Stoga vama preporučujem da provjerite online pretragom svoje ime i malo pogledate i revidirate sve uz što se povezujete i uz što vas se povezuje. I tu naravno ulaze sve društvene mreže, prvenstveno Facebook, Instagram, Tweeter, Myspace itd.).

prijavi se za blog
blog prijava na newsletter

Autor bloga

Slađana Novota

Konzultantica za menadžment neprofitnih organizacije, osnivačica i ko-direktorica SMART-a i. Već 16 godina radi na unaprjeđenju rada neprofitnih organizacija koji uključuje pripremu projekata za različite natječaje ( EU fondove), projektni menadžment, monitoring i evaluaciju, izradu strateških i upravljačkih dokumenata organizacije, lobiranje i zagovaranje, timski rad i komunikacija etc.. Vjeruje da su ljudi ključ uspjeha svake organizacije i da je upravljanje ljudskim resursima posebno važna funkcija menadžmenta kroz koji se sustavno i promišljeno razvijaju ljudski potencijali. Kroz takav sustavan i planirani rad moguće je postići strategijske ciljeve i osigurati relevantnu konkurentsku prednost.

Povezani blogovi