fbpx

Otvaranje fitnes centra – Tomislav Biščan, mag.cin.

Uvod

Kako do vlastitog fitnes centra? Ovo pitanje zasigurno kopka mnoge mlade trenere. I s pravom. Divan je osjećaj kada ujutro uđeš u vlastiti fitnes centar i započneš radni dan svoj na svome. Onda se sjetiš da u pauzi moraš odraditi one papire od utorka, vidjeti što je (opet) s internetom, zašto se nakuplja vlaga u kutu i od kuda pobogu dolazi taj smrad? Dvije su strane medalje i zapravo sve ovisi o tome što je vaš motiv. Ne cilj, motiv. Meni osobno ništa drugo nije dolazilo u obzir. Volim eksperimentirati, želim imati kontrolu nad svime što radim, cijenim savjet, ali ne podnosim naređenje. Nisam pretjerano timski nastrojen i vidim stvari na svoj način. Ako ću se u nešto dati maksimalno, onda će to biti samo i isključivo kako ja želim. To je moja nit vodilja. I zato imam svoj fitnes centar. Ako je vaš jedini cilj brza zarada, okrenite se odmah i odustanite. Nije toliko jednostavno.

Još ste ovdje? Ok, na istoj smo frekvenciji. Evo par savjeta:

  1. Započni svoj posao “u malom“ i pusti da raste polako.

Naravno da svi želimo da naš posao naraste preko noći i zaradimo čudo novaca i odmaramo popodnevima u sjeni drveta s omiljenom knjigom u ruci. Ambicija nije loša. Ali nije pretjerano održivo dugoročno. Sigurno znate za neki restoran, trgovinu ili bilo koju uslužnu djelatnost koja je krenula raditi i sve je bilo vrhunski. Pročulo se i gotovo preko noći je postalo hit. Nažalost, većina takvih priča završava vrlo brzo. Povećanje prometa dočekaju nespremni (kao zagrebačka zimska služba) i kvaliteta pada. Glavni razlog zbog kojeg je i postalo hit, nestane. Veliki fitnes centar sa stotinama zadovoljnih klijenata izvrsna je stvar, ali ako i imate financijsku podlogu da ga realizirate odmah, savjetujem da se suzdržite. Krenite polako, naučite iz vlastitih grešaka (bit će ih)  i kada vam postane dosadno – Level Up!

Kada se nađete u svakoj mogućoj situaciji veliki broj puta i sigurni ste da vas ništa ne može iznenaditi, vrijeme je za pokret. Lakše je testirati u malom. Manji su ulozi, više je prostora za manevar i puno su blaže sankcije ako nešto pođe po zlu. Ne kažem da morate biti “ziheraši“, štoviše, ali predlažem da realno sagledate stvari. Ako su temelji dobri, rast je jednostavniji.

  1. Pronađite svoju nišu.

Iako govorimo o otvaranju centra, a ne brendiranju osobe/trenera, smatram da je važno pronaći određenu nišu. Mnogo je konkurencije na tržištu i morate se istaknuti iz mase. Idemo s pretpostavkom da otvarate centar prema vašim preferencijama. Od dizajna interijera  do odabira sprava i pomagala… svaki detalj mora biti u skladu s vama. Ako se pronađete u situaciji da ne nemate točnu ideju što i kako, usudio bih se reći da možda nije vrijeme za otvaranje. Vaš fitnes centar mora biti produžetak vašeg dnevnog boravka, mjesto na kojem se osjećate ugodno. Isto vrijedi i za ponudu usluga. Specijalizirajte se. Teško je da ste stručnjak za transformacije, kondicijsku pripremu sportaša, post-rehabilitaciju i rad s posebnom populacijom bilo koje vrste u isto vrijeme. Nije svatko vaš klijent. Ne svaštarite. Neka vaš centar postane poznat po određenoj stvari, tako kada se priča o vrhunskim transformacijskim procesima, ljudima na pamet padate vi i vaš centar. Nije to lagani proces, budite strpljivi, ali ako imate jasnu viziju svog idealnog klijenta, s vremenom stvari sjedaju na svoje mjesto.

  1. Nitko za vas neće raditi kao vi sami

Ovo je vrlo bitno. Najbolji oblik marketinga je osobna preporuka. To podrazumijeva da ljudi dolaze zbog vas. Ako imate ideju da ćete otvoriti centar i kroz 6 mjeseci zaposliti 3 trenera, i pritom biti iznimno zadovoljni zaradom, razmislite ponovno. Vaš centar je vaš projekt. Samo vi znate koliko je odricanja, ljubavi i želje ubačeno u svaki detalj. Samo vi znate kako i što treba raditi. Ako ne znate, imate problem. To ne znači da ste uvijek u pravu. Pogotovo u područjima koja nisu direktno vezana za našu struku, kao ekonomija, marketing, poslovanje. Ne možete raditi sve i biti izvrsni. Govorim da ste vi pokretačka snaga cijele priče i vašu viziju nije jednostavno preliti na nekoga drugoga. Kada pronađete osobu koja dijeli vašu viziju dobili ste na lutriji.

  1. Uložite u marketing

Kvalitetna usluga najbolji je marketing, naravno, i uvjet je za osobnu preporuku. Ali ako ne postojite na mapi proces će biti spor. Moja preporuka je da na svaku stručnu knjigu pokupite i jednu iz marketinga i poslovanja. Kada imate svoj fitnes centar, uz to što ste trener, vodoinstalater, domar i psiholog ujedno ste i voditelj odnosa s javnošću. Barem u početku. S priljevom novih klijenata otvaraju se i financijske mogućnosti za outsourcing ovako bitnih stvari ljudima koji su stručni. I u tom slučaju želite imati stvari pod kontrolom jer ponavljam – vaša je vizija i nitko je ne vidi jasno kao vi. Uz današnju tehnologiju i mogućnosti koje nam se nude na web platformama apsolutno nema isprike da se ne pozicionirate na tržište. Dosadno je, ponekada komplicirano i zamarajuće ali nužno. Prilagodite se vremenu u kojem živimo.

  1. Budite strpljivi

Ponavljam se, ali ovo je ključno. Ništa kvalitetno ne dolazi preko noći. Učite, istražujte, gradite temelje. Najbitnije od svega, vjerujte u proces. Ako nećete vi, neće niti vaši klijenti.

prijavi se za blog
blog prijava na newsletter

Autor bloga

Tomislav Biscan

Tomislav Bišćan

Diplomirao na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu s usmjerenjem iz kondicijske pripreme sportaša. Bivši klizački reprezentativac, rekreativno zainteresiran za gimnastiku i borilačke vještine. Dugogodišnji je kondicijski trener Hrvatske reprezentacije u umjetničkom i sinkroniziranom klizanju, a kada nije na ledu, radi kao osobni fitnes i kondicijski trener sa brojnim sportašima i rekreativcima u svom centru Training Spot. U slobodno vrijeme pohađa edukacije, seminare i radionice te uživa u svakodnevnom usavršavanju.
Tomislav je dio predavačkog tima Fitnes učilišta od 2016. godine.

Povezani blogovi