fbpx

Što napraviti kada klijent prestane s napretkom? 5 savjeta za trenere

Vi ste fitnes trener. Stručnjak kod kojeg je osoba došla da napravi promjenu – bila to manja brojka na vagi, konfekcijski broj, bolja slika u ogledalu, lakše kretanje stepenicama ili obavljanje svakodnevnih aktivnosti. Očekuje se da napravite rezultat, za to ste plaćeni. Što kada to ne ide tako kako ste planirali?

Bitno je da s klijentom pričate i kada vidite da progresija ne ide kako ste zamislili. Savjet da se ne uzvisujete u pobjedi ni ponižavate u porazu vrijedi i u ovom slučaju. Niste najbolji ako s jednim klijentom ostvarite odlične rezultate, ali ni najgori ako ne uspijete s drugim. Probajte kontrolirati čim više faktora odgovornih za uspjeh, ali zapamtite da je u konačnici odgovornost na klijentu.

U početku će vam ti razgovori biti neugodni, a s vremenom će vam postati lakši. Klijentima će biti drago da probate otkriti u čemu je problem i zašto napredak nije kao što ste planirali.

Možete vi napisati odličan plan treninga, smjernice za prehranu, odmor, čak i suplementaciju, educirati klijenta o važnosti tjelesne aktivnosti i vježbanja, pružati podršku u procesu… ali ako klijent se ne pridržava toga i nije spreman mijenjati svoj životni stil, nećete daleko stići. Ostaju samo slova na papiru.

Evo nekoliko savjeta koji bi vam mogli pomoći u procesu:

  1. Analizirajte svoj rad

Krenite od sebe! Provjerite da li ste dobro planirali i programirali trenažni proces, radite li ono što bi trebalo raditi kako bi postigli što bolji zacrtani rezultat? Jeste li napravili dijagnostiku inicijalnog stanja kako bi mogli pratiti promjene? Pratite li volumen treninga? Radite li stalno iste vježbe?

Dobro je svakih par tjedana/mjeseci analizirati vlastiti rad i vidjeti što je moguće unaprijediti.

  1. Budite znatiželjni

Otkrijte koji je životni stil klijenta, čime se bavi u ostatku vremenu kad ne trenira s vama. Ispitajte koje su mu prehrambene navike, spava li dovoljno, koliko je tjelesno aktivan u danu, je li pod povećanim stresom te koje strategije koristi da se nosi s time. Provjerite da li klijent radi nešto što pobija vaš rad (npr. prevelik unos kalorija ako vam je cilj redukcija potkožnog masnog tkiva).

3. Postavite realne i male ciljeve

Strpljenje je odlika malo klijenata, većina bi ih sve u par tjedana.

Educirajte ih koliko kg mišićne mase je moguće dobiti u godinu dana ili koliko kg se preporučuje mjesečno prilikom redukcijskih programa. Cilj ne treba biti 6 treninga tjedno ako klijent ne može prilagoditi raspored tome. Npr. Krenite s 2 treninga i savjetujte osobi da odradi još jednu aktivnost (hodanje, vožnja bicikla) sama. Kažite joj da ubaci porciju povrća i proteina u dnevne obroke te da konzumira vodu umjesto sokova. Mali koraci, 1 navika u tjedan ili 2 je sasvim dovoljna za početak. Drastične promjene šokiraju ljude i teško im se prilagoditi, a često dovode do odustajanja.

4. Podsjetite ih na ostvareni napredak

Bitno je da klijent shvati da treba pratiti osoban napredak, a ne uspoređivati se s drugima. Podsjetite ih koliko su napredovali dosad kako bi se motivirali da nastave. Brojke, slike u ogledalu, osjećaj kad nose vrećice ih dućana – sve su to vrijedni podaci!

5. Pomirite se s činjenicom da ne možete ostvariti rezultat sa svakim klijentom

Nekad koliko god se trudili, kao da stojite u mjestu. Možete savjetovati klijentu da proba s nekim drugim oblikom tjelesnog vježbanja ili da za prioritet stavi promjenu navika umjesto treninga u ovome razdoblju. Korak natrag da bi kasnije napravili naprijed dva.

Zaključak

Nemojte se sramiti razgovora s klijentom kada vidite da klijent stagnira par tjedana/mjeseci. Put prema zdravijem načinu života za neke ima par zavoja, a za neke je prepun neravnina. Pružajte podršku klijentima i analizirajte proces kako bi uočili prostor za napredak!

prijavi se za blog
blog prijava na newsletter

Autor bloga

Filip Sabol

dr. sc. Filip Sabol

Magistrirao je 2017. (s usmjerenjem kondicijska priprema sportaša), a 2020. godine doktorirao na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu. Autor je utjecajnih znanstvenih i stručnih radova. Aktivno sudjeluje na velikom broju konferencija te usavršavanja i radionica u području kineziologije. Filip ima višegodišnje iskustvo u vođenju individualnih i grupnih treninga te je koordinator edukacije i dio predavačkog tima Fitnes učilišta od 2017. godine.

Povezani blogovi

  • rema ACSM-u (2), funkcionalni fitnes definiran je kao oblik treninga koji koristi jakost za unaprjeđenje ravnoteže, koordinacije, proizvodnje sile, sn...

  • Bol je evolucijsko nasljeđe koje ima za funkciju da nas upozori na nered u sustavu. Slično kao i lampica na autu koja odjednom zasvijetli. Bol je ne...

  • Prekomjerna tjelesna težina i pretilost karakterizirani su visokim postotkom masne mase u odnosu na nemasnu masu te su povezani s velikim brojem kroni...