fbpx

Trening socijalnih vještina – netipičan trening za fitnes instruktore

Socijalne vještine termin su koji često shvaćamo olako, kao da se samim time što smo socijalna bića podrazumijeva da iste posjedujemo. Te specifične vještine koje razvijamo i koristimo nesvjesno na dnevnoj bazi dio su šireg koncepta socijalne kompetentnosti. Definiramo ih kao specifična ponašanja koja pojedinac očituje u specifičnim socijalnim situacijama, a dobar su pokazatelj socijalne kompetentnosti.

Socijalne vještine u fitnesu

No, koji je cilj pisanja o socijalnim vještinama na blogu Fitnes učilišta? Odgovor je jednostavan: fitnes instruktori, i u grupnim i u individualnim uvjetima, rade u kompleksnom socijalnom okruženju i važno je na koji način komuniciraju, ne samo sa svojim vježbačima, već i s ostalim osobljem, šefovima i svima ostalima koji se nađu u tom kontekstu. Socijalne vještine koje bi kvalitetan instruktor trebao posjedovati su svakako (aktivno) slušanje, postavljanje pitanja, prikupljanje informacija, započinjanje i održavanje razgovora, zahvaljivanje i pohvaljivanje, postavljanje cilja, davanje i slijeđenje uputa, prepoznavanje i izražavanje tuđih osjećaja, uvjeravanje, reagiranje na otpor druge osobe, traženje dozvole, pomaganje, pregovaranje, davanje prigovora i reagiranje na prigovor, reagiranje na, primjerice, nagovaranje, optužbe, pritisak i mnoge druge. Zvuči dosta jednostavno i banalno, zar ne? Na prvi pogled nam se može činiti kako sve navedene vještine koristimo svakodnevno i to veoma uspješno jer “koliko teško može biti započinjanje razgovora ili postavljanje pitanja?” Da je svima nama sami socijalizacijski process dovoljan za uspješno savladavanje većine socijalnih vještina ne bi nastalo nešto što se zove “trening socijalnih vještina”. Da, trening. Naravno, nije riječ o fleksiji ili ekstenziji aktivnog slušanja, ali proces je sličan kao proces “klasičnog” tjelesnog treninga. Svaka socijalna vještina može, baš poput mišića, biti atrofirana, u slabijoj, boljoj ili “top” formi. Tako se kod treninga socijalnih vještina baziramo na ključne korake, a to su demonstracija (ili proučavanje) određene vještine, učenje te vještine, uvježbavanje, (samo)evaluacija naučenog i na kraju ono najvažnije, a to je učestalo ponavljanje koje dovodi do automatizacije, odnosno spontanog pravilnog korištenja pojedine vještine u različitim socijalnim uvjetima. Možete povući paralelu s tjelesnim treningom?

Zašto fitnes instruktor mora biti “socijalno vješt”?

Koliko je važna uloga instruktora vjerojatno i sami znate. Osim što vježbače uči pravilnom vježbanju i pazi na njihovo zdravlje, odnosno da od treninga dobiju maksimum, a ne ozljedu, on je primjer vježbačima, pomaže im u mijenjanju životnog stila, stvaranju zdravih životnih navika i postizanju specifičnih ciljeva koje si je vježbač zadao sam ili uz instruktorovu asistenciju. Svoj posao instruktor ne može dobro obavljati ako njegove socijalne vještine nisu u skladu s ulogom koju posao instruktora nosi sa sobom. Dobro razvijene socijalne vještine pozitivno će utjecati na odnos instruktora i klijenta, klijent će biti zadovoljniji, motiviraniji i postizat će bolje rezultate. Osim što će zadržati postojeće klijente, instruktor će svojim socijalnim vještinama privući i nove. To će svakako primijetiti i kolege instruktori koji će se ugledati na tu osobu, dok će poslodavci svakako htjeti zadržati takvog instruktora u svom centru.

Dakle, pokušajte uočiti koje socijalne vještinu su kod vas bolje, a koje slabije razvijene. Nemojte se samo oslanjati na svoje “jake strane”, već pokušajte izvježbati i one vještine koje smatrate slabijima. Najbolje od svega je to što se socijalne vještine uistinu daju “uvježbati”. Ne zaboravite, to je TRENING socijalnih vještina, a treningom se svašta može postići!

Ferić, M., Kranželić Tavra, V. (2003): Trening socijalnih vještina: planiranje, primjena i evaluacija. Kriminologija i socijalna integracija. 11 (2). 143-150.

Žižak, A. (2003): Konceptualni aspekti učenja socijalnih vještina. Kriminologija i socijalna integracija. 11 (2). 107-115.

prijavi se za blog
blog prijava na newsletter

Autor bloga

Karmen Korda

Karmen Korda, mag. paed. soc.

Magistra socijalne pedagogije i bivša polaznica Fitnes učilišta, instruktor grupnog fitnesa uz glazbu. Po završetku fakulteta dolazi na Fitnes učilište kao stručni suradnik i spaja socijalnu pedagogiju kao primarnu struku s fitnesom. Naglasak stavlja na važnost zdravstveno usmjerene tjelesne aktivnosti na sve aspekte ljudskog bića- biološki, psihološki i sociološki te naglašava važnost odnosa i pristupa instruktora i ostalih stručnjaka prema vježbačima/klijentima. Također, iskustvo stječe i u vođenju različitih grupnih programa.

Povezani blogovi

  • rema ACSM-u (2), funkcionalni fitnes definiran je kao oblik treninga koji koristi jakost za unaprjeđenje ravnoteže, koordinacije, proizvodnje sile, sn...

  • Bol je evolucijsko nasljeđe koje ima za funkciju da nas upozori na nered u sustavu. Slično kao i lampica na autu koja odjednom zasvijetli. Bol je ne...

  • Prekomjerna tjelesna težina i pretilost karakterizirani su visokim postotkom masne mase u odnosu na nemasnu masu te su povezani s velikim brojem kroni...