fbpx

Ostaje li Pilates i sutra? Marija Jurina mag.cin.

Kada sam razmišljala o idućoj temi za pisanje, htjela sam pisati o nečem što će čitateljima dati ideju, motivirati na ulaganje više truda ili potvrditi da idu u dobrom smjeru. Također htjela sam da to potencijalno bude iz područja Pilatesa. Tako malo po malo pronašla sam rezultate jednog istraživanja/pregleda koje je proveo Pilates Method Alliance (PMA) u suradnji s Pilates Anytime o “stanju”, poziciji Pilates metode u Americi u 2016. godini. Da, znam nije u Europi. Ali stavovi se svakako mogu preslikati.

Istraživanje je potaknuto člankom ACSM Worldwide Survey of Fitness Trends koje je obuhvatilo 3403 sudionika navedenih kao fitnes stručnjaci, ACSM certificiani, koje su imali u svojoj bazi. Utvrđivali su koje su vrste fitnes treninga u porastu, a kojima pada popularnost. Po rezultatima je ispalo da Pilates metoda vježbanja nije ni u top 20. Utvrdili su drastičan pad i prozvali ga „trendom“ koji bilježi pad. Iz PMA se nisu slagali da je rezultat ispitivanja relevantan za Pilates jer su pitali stručnjake koji najčešće rade u fitnes centrima i klubovima, koji nisu educirani Pilates stručnjaci, i ne rade u Pilates studijima.

Tako je ubrzo nastalo ispitivanje, provedeno od PMA i PA, koje je uključilo 930 aktivnih i 102 neaktivnih vježbača Pilates metode, 243 instruktora Pilatesa i 230 vlasnika Pilates studia. Iako su se u nekim stavovima i viđenjima Pilatesa svi slagali, u nekim je ipak postojala razlika između instruktora, vježbača i vlasnika. To je bilo prvo ispitivanje tog tip provedeno u Americi. Pitalo ih se koji su glavni faktori motivacije bavljenja Pilatesom, u kojoj mjeri na odabir utječu cijena treninga ili sam instruktor, kako se oglašavaju treninzi i centri, profit instruktora il vlasnika centra, i razna druga zanimljiva pitanja koja će možda i vama pomoći u razmišljanju želite li se uopće baviti ovim poslom.

Što kažu rezultati?
Prvo su prikazani rezultati istraživanja koji se tiču članova Pilates studia ili centara, a koji mogu puno pomoći ako tek razmišljate o ulasku u vlastiti posao.

*Grafika preuzeta iz pregleda ispitivanja
Prvo možemo zaključiti da su Pilates vježbači odani ovoj metodi vježbanja. Kada im jednom u svom studiu ili na treningu pružite to što traže, oni su tu da ostanu. Baš mi je pametna ova rečenica, nema što. 😛 Često pitanje među vlasnicima studia je koliko puta tjedno ponuditi dolazak svojim vježbačima. To je iznimno važno pitanje ako iznajmljujete prostor po satu za svoje treninge. Ovaj graf pokazuje da najčešće vježbač dolazi 2 do 4 puta tjedno. Pa se tako i mjesečni paketi mogu ponuditi sukladno tim podacima.

*Grafika preuzeta iz pregleda ispitivanja
Iduća zanimljivost koja je utvrđena, a kada razmislite nije ni tako iznenađujuće, je da će se vježbači Pilates tehnike radije odlučiti na dolazak na trening u Pilates studio (52%) nego u fitnes centar (10%). Pilates svi povezuju s umirujućom i ugodnom atmosferom. Rijetko koji fitnes centar ima zaseban prostor za body&mind programe. Čast iznimkama. Uglavnom ste u bučnom prostoru s motivirajućom glazbom za dinamične treninge koju prate udarci utega jedan o drugi. I to je normalno. To je fitnes centar, a ne wellness&spa zona. Zato su se i iz PMA pobunili na rezultat ACSM istraživanja, jer su pitali mišljenje populacije kod koje Pilates klijenti dolaze u jako malom postotku.

Ako vas ovakav podatak potakne na otvaranje vlastitog studia, dobro je znati i na kakav tip Pilates treninga vježbači najčešće dolaze. Cijene Pilates sprava su velik trošak i dobro je napraviti dobar plan.

*Grafika preuzeta iz pregleda ispitivanja

U Americi je jasna situacija, njih 47% je navelo da najčešće polaze grupni reformer trening, odmah iza toga je grupni mat Pilates (45%). Moja pretpostavka je da je u Hrvatskoj obrnuta situacija, samo iz razloga što je reformer veliki izdatak i traži veći prostor pa se manji broj studia za to odlučuje. Iako, vježbači obožavaju reformere i vjerojatno bi to bila isplativa investicija (ako ste u toj mogućnosti). U svakom slučaju, odlična je vijest da nećete pogriješiti niti ako samo ponudite mat Pilates.

Na uzorku od 1032 ispitanika dobili su se stavovi o Pilatesu koji daju optimističnu sliku onima koji se bave promocijom Pilatesa i njegovih dobrobiti. Samo 3% vježbača tvrdi da se na treningu Pilatesa ne znoji (često čujemo tvrdnje da je Pilates trening lagan). 2% tvrdi da je Pilates kao Yoga. Mene osobno veseli 1% onih koji tvrde da je Pilates samo za žene. Konačno se vidi pomak u mindsetu. Ono što većina tvrdi je da je Pilates dobar za njih (95%), da im poboljšava mišićni tonus (87%), poboljšava fleksibilnost (84%), poboljšava funkcionalnost (83%) tijela, traži mentalni focus (80%), smanjuje stres (77%). Kako su ovo samo osobna stajališta vježbača, te tvrdnje bi trebalo potvrditi nekim konkretnijim istraživanjima.

Što ih je uopće potaklo da počnu s Pilatesom? 55% kaže da iz vlastitog interesa, 26% zbog toga što se time bavi netko blizak. Ali kada se korisnicima želimo približiti i nekako ih ipak potaknuti na to da dođu baš u naš studio, možemo istražiti što oni priželjkuju. Odnosno u ovom slučaju samo ih je 32% navelo da žele smanjiti potkožno masno tkivo. Odmah znamo da njih sigurno nećemo privući ako u našoj reklami navedemo da će upravo to ostvariti na našem treningu. Pilates korisnici žele ipak nešto drugo.
Kažu da će se odlučiti za Pilates studio koji ima instruktora s kvalitetnim vođenjem vježbača (89%), studio koji je uredan i čist (68%). Važan im je raspored treninga (57%) i na visokom 4. mjestu osobnost instruktora (55%).
Zanimljivo je vidjeti koje karakteristike kao važne navode vježbači a koje vlasnik studia.

*Grafika preuzeta iz pregleda ispitivanja

Još jedan dobar način kako se približiti vježbačima je preko videa. Danas se video s demonstracijom vježbi može naći svuda. Na youtubeu, facebooku, instagramu i raznim platformama. Svi žele uzeti svoj dio kolača kada su u pitanju pratitelji i potencijalni klijenti. I ne rade to jer je njima to super već zato što ljudi zaista vole gledati video i samo ponoviti ono što im je prikazano, bez da su morali o tome mukotrpno čitati. Tako je ovdje navedeno da vježbači kada vježbaju kod kuće u 79% slučajeva će pretražiti internet i pogledati video. Ne čudi da se mnogo instruktora odluči otvoriti svoje stranice ili kanale. Specifično za Pilates, sve informacije o tome najradije će pitati na treningu Pilatesa (67%) ili online (65%).

Međutim kad se upravo o tome pitalo same instruktore Pilatesa, oni su naveli da klijente stječu preporukama (56%), zatim postovima na facebooku (45%), mail (32%), a samo 5% odabire blog.

*Grafika preuzeta iz pregleda ispitivanja

Još jedan dobar način kako se približiti vježbačima je preko videa. Danas se video s demonstracijom vježbi može naći svuda. Na youtubeu, facebooku, instagramu i raznim platformama. Svi žele uzeti svoj dio kolača kada su u pitanju pratitelji i potencijalni klijenti. I ne rade to jer je njima to super već zato što ljudi zaista vole gledati video i samo ponoviti ono što im je prikazano, bez da su morali o tome mukotrpno čitati. Tako je ovdje navedeno da vježbači kada vježbaju kod kuće u 79% slučajeva će pretražiti internet i pogledati video. Ne čudi da se mnogo instruktora odluči otvoriti svoje stranice ili kanale. Specifično za Pilates, sve informacije o tome najradije će pitati na treningu Pilatesa (67%) ili online (65%).

Međutim kad se upravo o tome pitalo same instruktore Pilatesa, oni su naveli da klijente stječu preporukama (56%), zatim postovima na facebooku (45%), mail (32%), a samo 5% odabire blog.

*Grafika preuzeta iz pregleda ispitivanja

Na pitanje zašto se uopće upuštaju u otvaranje vlastitog studia, vlasnici odgovaraju da je to zbog strasti prema vježbanju Pilatesa (80%), zbog želje da pomognu drugima dobrobitima koje Pilates pruža (70%), kako bi bili sami sebi šef (58%) i manjim brojem zbog povećanja zarade (28%). Sada se vjerojatno nadate da ću navesti koliko naplaćuju. Podsjećam, ovo su cijene u Americi, mi živimo u Hrvatskoj realnosti. Najčešća cijena drop-in grupnog treninga je do 20$, za grupni reformer trening do 35$. 84% Pilates studia se izjasnilo da ne nude mjesečnu članarinu za neograničeno grupno vježbanje na reformeru. 37% vlasnika studia tvrdi da godišnje zarađuju 50 000$ ili više.

Instruktori su se izjasnili da najčešće zarađuju do 10 000$ (33%), 10 000-34 999$ (31%), a rijetki su oni koji zarađuju između 35 000 i 75 000$ godišnje.
Ipak postoji jedna sličnost. Teško je naći dobrog instruktora. Vlasnici su se izjasnili da prvo traže instruktore po preporuci, zatim potiču dugogodišnje vježbače da prođu potrebnu edukaciju kako bi im se mogli pridružiti u vođenju treninga, a zatim pretražuju online.

Par riječi za kraj
O dobrobiti Pilates metode smo pisali već više puta, principi i vježbe koje su zastupljene u njoj prepoznate su u rehabilitaciji, a danas je sveprisutna i u pripremi profesionalnih sportaša. Pilates je odlična nadopuna svakom treningu ako je vođen na kvalitetan način. Moje skromno mišljenje je da živimo u vremenu kada će se tek ispuniti potencijal Pilatesa.

prijavi se za blog
blog prijava na newsletter

Autor bloga

Marija Jurina, mag. cin.

Magistra kineziologije sa usmjerenjem fitnes. Od početka studija je demonstrator na kolegiju Aerobika te se uz studij usavršava na raznim fitnes konvencijama i kongresima u Hrvatskoj i izvan granica te radeći u fitnes centrima. Nakon što je diplomirala dobiva naziv vanjskog suradnika na Kineziološkom fakultetu za aerobiku i grupne programe, Stručnom studiju za izobrazbu trenera u Zagrebu te predavača na Fitnes učilištu na odjelu za edukaciju instruktora grupnih programa uz glazbu. Privatni trener, trener raznih grupnih programa te certificirani WalkExercise, TRX i FloDance trener sa praktičnim iskustvom jedanaest godina.

Povezani blogovi